KNVB draait terugtrekking Jubbega terug

23 april 2024 9:15

Afgelopen week was er veel tumult in de amateurvoetbalwereld. Dit nadat VV Jubbega zichzelf terugtrok uit de 1e klasse, na een periode van overleg met de KNVB. Nu blijkt daar wederom een vervolg op te komen.

Door het stoppen van sponsoren is het voor VV Jubbega geen optie om het huidige beleid voort te zetten. Daarom is het de insteek om komend seizoen met eigen jongens ‘opnieuw’ te beginnen. In eerste instantie was de wens om dat op zondags in de 5e klasse te doen, helaas waren daarvoor vanuit het reglement van de KNVB geen opties voor. Daardoor is er overleg geweest met de KNVB en was het voor Jubbega duidelijk dat terugtrekking uit de lopende competitie de enige optie was welke ervoor zou zorgen dat ons 1e elftal op de zondag kan blijven spelen. Met dat uitgangspunt is deze keuze gemaakt. Alle resultaten van Jubbega uit de competitie zijn daarop geschrapt.

Naar het blijkt heeft ‘d Olde Veste, wat zich benadeeld voelde, juridische stappen richting de KNVB ondernomen. De KNVB heeft Jubbega daarop geïnformeerd dat het terugtrekken, ondanks eerder overleg met hun en ondanks hetgeen in hun eigen handboek staat, niet had gemogen. Echter blijkt in het KNVB Reglement Amateur Voetbal (RWA) de regelgeving anders te staan dan in het KNVB handboek, voor zowel de KNVB als voor voetbalclubs erg verwarrend en vervelend. Het is uiteraard het goed recht van andere clubs om voor hun eigen vereniging op te komen, net zoals Jubbega dat gemeend heeft te doen door het terugtrekken van het 1e elftal uit de competitie. We nemen als vereniging andere clubs daarin ook niks kwalijk.

Jubbega zal zich beraden op het vervolg en zal dit zo spoedig mogelijk delen met de betrokkenen om duidelijkheid te verschaffen voor zowel spelers, staf, maar ook voor de supporters en andere clubs.

voeg je eigen gadgets toe aan deze pagina!