Voormalig profvoetballer Henrico Drost nieuwe speler VV Jubbega

5 januari 2022 18:00

Na de winterstop is Henrico Drost de nieuwe aanwinst van VV Jubbega. Drost (1987) is voormalig Nederlands profvoetballer en speelde de afgelopen periode bij Tweede Divisie KNVB club ASWH in Hendrik-Ido-Ambacht (Zuid Holland). In het najaar van dit voetbalseizoen gaf Drost te kennen naar Friesland te verhuizen en belangstelling te hebben in VV Jubbega. Drost maakt de keuze voor VV Jubbega vanwege de afstand vanaf de nieuwe woonplaats, maar ook vanwege de sfeer binnen de club en voor wat hij kan betekenen voor het team en de club. Met Henrico Drost haalt VV Jubbega een professionele speler binnen, met klasse, allure, en een brok aan ervaring.

Overstap VV Jubbega
Henrico Drost heeft in de winterstop overschrijving aangevraagd naar VV Jubbega voor het huidige seizoen en ook voor het seizoen 2022 / 2023 zal hij onderdeel uitmaken van zijn nieuwe club. Hij versterkt het vlaggenschip van VV Jubbega in de verdediging en het middenveld. Een bijzondere overstap naar het Friese Jubbega, dat op zondag in de eerste klasse speelt: “In de gevoerde gesprekken met VV Jubbega werd mij duidelijk dat het een vereniging is met ambitie, ook voor wat betreft de jeugd. Ik hoop dat ik daarin ook van betekenis kan zijn” aldus Drost. Wolter Rozenberg, voorzitter VV Jubbega is zeer erkentelijk en trots op de komst van zo’n grote speler. Maar hij blijft nuchter: “Dit is natuurlijk geweldig voor onze club. We hebben een mooie kern vaste spelers uit Jubbega en dat vinden we belangrijk. Maar goede en leuke spelers van buitenaf, die onze jeugd en huidige selectie wat kunnen leren zijn altijd welkom”.

Meer over Henrico Drost
Drost is vele voetbalclubs gewend door zijn verleden als profvoetballer. Drost speelde bij voorkeur in de verdediging, tijdens zijn imposante voetbalcarrière. Hij speelde bij onder andere SC Heerenveen, RKC Waalwijk, NAC Breda, Excelsior en De Graafschap. Hij hoopt in Jubbega een leuke en professionele club te vinden en bij te kunnen dragen aan de sfeer en het niveau.