VV Jubbega; het voetbal begint weer!

17 juli 2020 9:45

Een bericht wat bij veel voetbalmensen een zeer welkom is. Nadat het seizoen door de Corona-uitbraak vroegtijdig beëindigd werd en Jubbega promotie wist af te dwingen door een verzoek te doen bij de KNVB, gaan we langzamerhand weer naar voetbal op de grasmat toe.

In de voorbije weken is ook de afspraak met sc Heerenveen gemaakt dat het in de voorbereiding een zestal weken gebruik zal maken van de accommodatie van Jubbega. Deze mogelijkheid was er doordat er op de vaste locatie, 't Paradyske in Langezwaag, verbouwd wordt. Uiteraard zijn we bijzonder trots dat eredivisionist sc Heerenveen uiteindelijk heeft gekozen voor onze prachtige accommodatie wat absoluut als compliment kan worden opgevat. Op maandag 20 juli zal sc Heerenveen starten met de trainingen op ons complex, in eerste instantie is publiek hierbij, omwille van de Corona-maatregelen, niet welkom. Hier zal ook op worden toegezien en uiteraard verwachten we ook dat de mensen  zich  hier ook aan houden. Zodra de situatie het toelaat zal sc Heerenveen ook zeker publiek erbij willen hebben.

Ook onze eigen selecties beginnen zo langzamerhand weer naar de voorbereiding toe te werken. De selectie is door de TC op peil gebracht nadat de promotie naar de 1e klasse een feit bleek te zijn. Per saldo staat er nu een prachtige en herkenbare selectie waar hopelijk iedereen weer van mag genieten. Dit seizoen dus in de 1e klasse, waar Jubbega voor het eerst in 47 jaar mag uitkomen. Ook ons 2e elftal komt in het nieuwe seizoen wederom in de reserve 1e klasse uit, ook een niveau waar we zeker trots op mogen zijn als 'dorpsclub'.

In de afgelopen weken hebben ook onze vrijwilligers niet stilgezeten. Ook daarop zijn we met zijn allen trots, want, zoals de laatste maanden zo vaak genoemd, we moeten het samen doen!

Verdere informatie over de invulling van de voorbereiding zal apart volgen. Ook de diverse oefenwedstrijden van de teams zullen hier in worden meegenomen.

voeg je eigen gadgets toe aan deze pagina!