Jubbega promoveert naar de 1e klasse!

26 mei 2020 18:30

Afgelopen seizoen gooide Jubbega hoge ogen in de 2e klasse. Helaas eindigde het seizoen door het Coronavirus plotseling terwijl er voor Jubbega zeker een goede kans bestond op een prijs.

In overleg met spelers, staf, tc en bestuur hebben we de KNVB een promotieverzoek gestuurd om volgend seizoen uit te mogen komen in de 1e klasse.

Afgelopen week heeft de KNVB bekend gemaakt dat het verzoek van Jubbega is gehonoreerd; doordat Jubbega gemiddeld de meeste punten per wedstrijd wist te behalen hadden wij bij de aanvraag recht om eventueel te promoveren indien er ruimte zou komen in de 1e klasse.

Mede door een verzoek van eersteklasser GAVC om naar de 2e klasse te gaan is dit dus akkoord bevonden en speelt Jubbega voor het eerst sinds 1973 (!!!) weer op dit niveau.

We willen iedereen bedanken voor de inzet van de afgelopen jaren om dit mogelijk te kunnen maken en feliciteren de selectie, staf en eenieder met de promotie van VV Jubbega!

Fan bûgjen fremd!